Poet Mark O’Brian (John Hawkes) contracted polio as a child and became paralysed as a result. He has troubles breathing and has to spend most of his time in a ventilator known as an iron lung. Now aged thirty-eight, he realises he doesn’t want to end up a virgin, and so a sex therapist (the excellent Helen Hunt) enters his life. Winner of the Audience Award at Sundance (2012), the film is an unusual yet immensely romantic comedy, in which sex takes a back seat.
Poet Mark O’Brian (John Hawkes) contracted polio as a child and became paralysed as a result. He has troubles breathing and has to spend most of his time in a ventilator known as an iron lung. After falling unhappily in love with his nurse, he realises he doesn’t want to spend his life (however long or short) as a virgin. He gets a recommendation for a sex therapist (the excellent Helen Hunt) who, over the space of six sessions, shows him how to accept his body and teaches him to give himself and his partner pleasure, regardless of his disability. Winner of the Audience Award at Sundance (2012), the film is an unusual yet immensely romantic comedy, in which sex takes a back seat. The focus is on the desire to love and be loved.