A Room Of My Own
Tina, a young woman who has lost her way in life, rents a room from the vibrant Megi, thanks to whom she gradually starts to discover what it’s like to be free and to be able to make her own decisions without being reliant on men… Self-assured in its directorial style, this authentic film portrays millennials in contemporary Tbilisi and points to the influence of patriarchal thinking on Georgian society.
Tina, a young woman who has lost her way in life, rents a room from the vibrant Megi. Tina has never been accustomed to taking care of herself and now she waits patiently for her boyfriend Beka to join her in Tbilisi. Things don’t go according to plan, however, and Tina, thanks to Megi, starts to discover what it’s like to be free and to be able to make her own decisions without being reliant on men… A year after the premiere of his debut Otar’s Death, Soso Bliadze returns to Karlovy Vary with a self-assured, highly authentic film portraying the life of millennials in contemporary Tbilisi while also exposing the lasting influence of patriarchal thinking on a section of Georgian society.