The Wizard of Oz
Although the much-adored Shirley Temple had the right age to play the protagonist of this fairy-tale musical, the role of Dorothy eventually went to the seventeen-year-old Judy Garland – supposedly because Shirley’s childlike voice was not suited to the film’s songs. Garland’s pure and sonorous girl’s voice and acting talents quickly catapulted her to stardom as one of the most in-demand actresses in Hollywood. Fleming's Wizard of Oz, which amazed its audiences with its special effects, spectacular sets and costumes, its choreography and catchy melodies, has an irresistible, nostalgic charm today.