Carrier
Janika is in the advanced stages of pregnancy, a condition she exploits in order to smuggle drugs from Tallinn to Helsinki, since pregnant women don’t have to go through customs. As her date approaches, and with a new job waiting, Janika is nevertheless determined to do one last deal. But soon she feels the first contractions.
Janika is in the advanced stages of pregnancy, but she is not resting. In fact, she uses her pregnancy to smuggle drugs from Tallinn to Helsinki, since pregnant women don’t have to go through customs. As her date approaches, and with a new job waiting, Janika is nevertheless determined to do one last deal. But soon she feels the first contractions, and so a race against the clock begins. An exciting drama, told with lightness and a sense of detachment even when the characters find themselves in difficult situations. The film’s situational humor and expressive acting give it a sense of immediacy.