If You Knew
It’s been a few months since Leonora last heard from her ex-boyfriend, but she can’t get him out of her mind. If only he knew that the things she did in the past were because of her illness. How desperately she would like to look him in the eyes and explain it all. But her yearning for forgiveness could violate the personal boundaries of the one she so desperately loves.
It’s been a few months since Leonora last heard from her ex-boyfriend, but she can’t get him out of her mind. Her ideas return like a boomerang; they call for action. If only he knew that the things she did in the past were because of her illness. If only he knew how far she has come thanks to therapy. How desperately she would like to look him in the eyes and explain it all. … Nicolai G. H. Johansen’s psychological drama takes us into the mind of an ill young woman who yearns for forgiveness but cannot distinguish between love and obsession. This focus on her perspective is what makes If You Knew so important, for it approaches the issue of mental illness not from an observational or rational point of view, but from an emotional one.