Liquid Bread
Three generations of a seemingly ordinary family gather at the family home in southern Slovakia. The arrival of the granddaughter Zoja doesn’t cause any major issues, though perhaps just a little more alcohol is consumed, one more family secret comes out, one minor tragedy occurs … Liquid Bread is a family portrait – and a portrait of a family portrait. Working with a playful curiosity, Slovak director Alica Bednáriková explores the possibilities of the film script, its (self-)reflection, and cinematic narrative as such, thus showing that a classical subject can be approached from a fresh angle and with a sense of humor.