Catcave Hysteria
Anything can happen behind the closed door of the women’s restroom. But if you thought that the toilet is a place where women do their make-up while engaging in friendly banter, Catcave Hysteria will disabuse you of that idea. Sure, once the door closes girls will engage in relaxed conversation, but it can take an unexpected turn at any time. Confiding in one’s sister leads to expressions of concern, while gossip has the power to hurt those not meant to hear it. Angelika Abramovitch’s vividly dynamic and playfully confrontational exploration of female relationships tears down the stereotyped image of women as the “fairer sex” who don’t know how to bare their claws.