One evening that means a lot for Max. It’s the first time he dares to go on a date arranged on the internet. The moment he gets into Tadas’s car, he embarks on a journey into the unknown. A sensitive look at the process of self-acceptance, at the moment when we have to stop hiding and to accept responsibility for who we truly are – and not to be ashamed of it.
One evening that means a lot for Max. It’s the first time he dares to go on a date arranged on the internet. The moment he gets into Tadas’s car, he embarks on a journey into the unknown. Max is nervous, and you can tell that he feels uncomfortable in this situation. The visibly more experienced and uninhibited Tadas tries to take the initiative to dispel Max’s uncertainty, but the more he tries, the more Max shuts down. Something is clearly not alright… I Was Max is a sensitive exploration of the process of self-acceptance, of the moment when we have to stop hiding and to accept responsibility for who we truly are – and not to be ashamed of it. It is the moment when we fully become one with our own identity.