Lullaby
As the rest of the world falls asleep, Eva stays awake. In order to get at least a little bit closer to that elusive slumber, she spends her nights in other people’s houses, quietly watching their sleeping inhabitants. Not only is Eva’s ever-growing sleep deprivation a source of fatigue, but it also causes her to see the world differently as its real contours are increasingly distorted.
As the rest of the world falls asleep, Eva stays awake. No matter how hard she tries, she just cannot close her eyes. In order to get at least a little bit closer to that elusive slumber, she spends her nights in other people’s houses, quietly watching their sleeping inhabitants. But people are slowly losing patience with her nighttime visits. If sleep allows us to take a break, to not be here, Lullaby’s tale of a seventeen-year-old girl shows how insomnia can make existence oppressive and tiring. Not only is Eva’s ever-growing sleep deprivation a source of fatigue, but it also causes her to view the world differently as its real contours are increasingly distorted. But herein lies the potential for seeing things from an altered perspective.