Winds of Springtime
Teenager Amelie is impatiently counting down to the end of the school year. The class is going on a trip to Tenerife, and Amelie can finally pack a pair of jeans – after many years, she can now throw off the orthopedic corset that has kept her from wearing this particular article of clothing. A poetic film about the dreams, desires, and disappointments that are an integral part of our journey towards adulthood.
Teenager Amelie is impatiently counting down to the end of the school year, perhaps more than at any time before. The class is going on a trip to Tenerife, and Amelie can finally pack a pair of jeans – after many years, she can now throw off the orthopedic corset that has kept her from wearing this particular article of clothing. But a visit to the doctor brings unexpected news… Carmen Pedrero’s film shows Amelie as she is forced to accept her situation and ultimately herself as well. The director expresses her protagonist’s dreams, desires, and disappointments using a poetic language that enables her to capture the small but important steps on Amelie’s journey towards adulthood and inner serenity.