The Last Waltz
This unforgettable classic among music documentaries recently received its new digital makeover, presented for the first time at this year’s Cannes festival. The unique film presentation (seven 35 mm cameras) of the last concert by the cult rock formation The Band from 1976, complete with authentic first-hand accounts of a life played out in rock’n’roll tempo, was created by phenomenal director and music-lover, Martin Scorsese.
This unforgettable classic among music documentaries recently received its new digital makeover, presented for the first time at this year’s Cannes festival. The unique film presentation (seven 35mm cameras manned by the likes of Vilmos Zsigmond and Michael Chapman) of the last concert by the cult rock formation The Band from 1976, complete with authentic first-hand accounts of a life played out in rock’n’roll tempo, was created by Martin Scorsese. In his subtly progressive experiment with the conventions of concert recording, the phenomenal director and music-lover immortalised not only the legendary Canadian band, but also their numerous guests, among them Bob Dylan, Ronnie Hawkins, Neil Young and Joni Mitchell.