Triangle of Sadness
Five years after The Square Ruben Östlund took away his second Palme d’Or from Cannes, along with a reputation as the filmmaker behind the wittiest film of this year’s competition. The tale of the young couple Carl and Yaya begins in the world of modelling while, for the second act, we move to a luxury cruise ship. Will the fierce storm which tosses the waves and the contents of their bloated stomachs liberate the super-rich passengers from the futility of their lives? Or will Östlund’s characters again behave like animals even in this extreme situation?