Corsage
It is the year 1877 and Elisabeth of Bavaria is celebrating her fortieth birthday. In the same way her tight-fitting corset confines her body, the restrictive way of life at the Viennese court is stifling her personality. The myth of Empress Sissi returns, this time played by Vicky Krieps, who is outstanding in this quick-witted costume drama about a restless woman longing for freedom and emancipation.
It is the year 1877 and Elisabeth of Bavaria is celebrating her fortieth birthday. How does she feel now, a woman whose youthful looks defined her, yet are fading with the advancing years? What kind of private life existed for a sovereign, whose position in society was defined by her husband rather than by her opinions? In the same way her tight-fitting corset confines her body, the restrictive way of life at the Viennese court is stifling her personality. This costume drama about a restless woman longing for freedom and emancipation was screened in Cannes’ Un Certain Regard section and brings us a quick-witted reinterpretation of history. The myth of Empress Sissi returns, this time played by Vicky Krieps, who deservedly took home the award for Best Performance.