Under the Fig Trees
Debut director Erige Sehiri closely follows the lives of her protagonists, young Tunisian women helping out during the fig harvest. Each has her own story, her own joys and worries, and her own ambitions to achieve something in life despite the limitations placed on them by a patriarchal society. Set over the course of one day, this captivating film about agreeably willful youth enjoyed remarkable success at the festival in Cannes.