Horizons / 2022 / Mariupolis 2 / Lithuania, France, Germany 2022
Lithuanian director Mantas Kvedaravičius returned to the Ukrainian city of Mariupol six years later to record the inhospitable reality of a city under fire from the Russian aggressors. He paid for his return with his life – but his fiancée managed to get the film material out. The edited footage provides a unique account of war and of the altruism of the Ukrainian people.