Moonage Daydream
Over the course of several decades, David Bowie amassed some five million diverse pieces of audiovisual material relating to his artistic career. It took director Brett Morgen (The Kid Stays in the Picture, Kurt Cobain: Montage of Heck) two years to go through it all. He then spent another year coming up with the conception for his film, and five years creating the sound design for this highly unconventional look at the career of an original musician and fascinating prophet. This unique cinematic experience – one of the key events at the recent festival in Cannes – will ride through you like a wave. Brett Morgen’s testament to David Bowie is as elusive and captivating as the artist himself.