The Dam
Renowned visual artist Ali Cherri makes his debut in feature film with the enigmatic story of Maher, a Sudanese labourer who works in a brickyard on the banks of the Nile and, every evening, he wanders off into the desert to continue constructing a mysterious monster made of mud. This mesmerising allegory with its uncompromising political subtext entranced audiences at this year’s festival in Cannes.