Professor of narratology Alithea Binnie (Tilda Swinton) arrives in Istanbul for a conference, but when a Djinn (Idris Elba) appears in her hotel room she begins to question her identity as a rational academic. After the adrenaline-laden, post-apocalyptic ride of Mad Max: Fury Road (2015), George Miller came to Cannes with this eccentric fantasy and timeless tale of love and yearning.
Professor of narratology Alithea Binnie (Tilda Swinton) arrives in Istanbul to give a lecture at a conference. But she slowly begins to question her identity as a rational academic when an antique lamp that she bought at a bazaar releases a Djinn (Idris Elba) who, in the fashion of Oriental fairy tales, offers her three wishes… George Miller followed up the adrenaline-laden, post-apocalyptic ride of Mad Max: Fury Road (2015) with this eccentric fantasy featuring two stellar leads. Three Thousand Years of Longing, which premiered at Cannes, is a timeless story of love that, like One Thousand and One Nights, reflects the joy of storytelling.