War Pony
The jury at this year’s Cannes Film Festival decided to give the award for best debut film to the extraordinarily convincing look at the life of today’s members of the Oglala Lakota subtribe of the Sioux nation. The directorial duo masterfully guides the viewer through two interconnected storylines set in the inhospitable reality of the Pine Ridge Reservation. An evocative film about the search for one’s place in a world where the descendants of America’s first people still cannot shake the stigma of discrimination.