The Silent Twins
June and Jennifer, identical twins whose parents are from Barbados, move to Wales soon after their birth. As they grow up, they begin to close themselves off in their own world, to the point that they decide to communicate only with each other. This fascinating story of two unusual, creative beings, profound sisterly love, and destructive dependence is a playful, visual work of cinema that makes use of animation and musical scenes.
June and Jennifer, identical twins whose parents are from Barbados, move to Wales soon after their birth. As they grow up, they begin to close themselves off in their own world, to the point that they decide to communicate only with each other. In her fascinating English-language debut, Polish director Agnieszka Smoczyńská tells the painful story of these two unusual, creative beings, profound sisterly love, and destructive dependence. Together with her established team of collaborators, she has created a playful, visual work of cinema that makes use of animation and musical scenes to bring the viewer closer to the inner life of the silent twins.