Wild at Heart
Love story, road movie, gangster flick, rock ’n’ roll fairy tale – a seemingly incongruous mix, and yet immensely enticing. It all starts with Lula (Laura Dern), who has been waiting outside prison for her boyfriend Sailor (Nicolas Cage) to be released on parole, handing him his beloved snakeskin jacket. Lula’s mother cannot stand Sailor, but the couple are all the more determined to stay together and run away as far as they can go. In David Lynch’s cult film, Elvis Presley meets The Wizard of Oz.