Pamfir
The inhabitants of a remote Carpathian village are getting ready for a traditional costumed celebration. Leonid (known as Pamfir) returns home after having spent several months working abroad. When his son Nazar ends up in trouble, Pamfir doesn’t hesitate. He decides to return to his dark past and to take one more risk… Set in the colorful world of the Ukrainian-Romanian border region, Pamfir masterfully combines elements of Greek tragedy, Western, and thriller and brings to the screen one of the most charismatic protagonists of recent years.