Blaga is a seventy-year-old recently widowed former teacher and a woman of firm morals. When telephone scammers con her out of the money that she had saved for her husband’s grave, her moral compass slowly begins to lose its bearings… Stephan Komandarev’s past films have systematically criticized the inauspicious social situation in post-communist Bulgaria, and Blaga’s Lessons is no different. In this evocative drama featuring a masterful performance from Eli Skorcheva as Blaga, Komandarev aims his lens at the lives of today’s senior citizens – a vulnerable group whom politicians so often promise the right to a dignified life… but reality is much different.