Infinity Pool
The latest film by Brandon Cronenberg, son of the famous Canadian master of body horror David, feels like White Lotus for twisted minds. The main protagonist, the stuck-in-a-rut author James, is vacationing at a tourist resort in a poor seaside country. There, he inadvertently causes an incident that sets in motion a series of bizarre events showing that there is no futuristic technology that rich elites won’t manage to abuse. In Infinity Pool – less horror than dark, understated sci-fi – Cronenberg has toned down his usually extravagant visuality, which only lends this cold and misanthropic satire an even greater sense of urgency.