When It Melts
Eva returns to her home village with a large block of ice hidden in the back of her car. How does this relate to her memories of the long-ago sunny summer that changed her life for good? Established Belgian actress Veerle Baetens makes her directorial debut with an adaptation of Lize Spit’s bestselling novel The Melting – the story of a young woman for whom one summer vacation culminates in a painful transition from childhood to premature adulthood. The film, whose strength rests in a carefully constructed contrast between the carefree summer atmosphere and the cruelty that people are capable of inflicting on one another, premiered at this year’s Sundance Film Festival, where it received a Jury Award for Best Actress.