The Survival of Kindness
A barren, sun-scorched desert. In the middle of nowhere stands a cage with a dark-skinned woman locked inside. Day turns to night, yet the woman appears to be waiting with infinite patience for someone to come and rescue her. In vain. On the verge of exhaustion, she decides to take her fate into her own hands and to set out on a journey through a dystopian world that seems to have lost all sense of humanity. Dutch-born Australian director Rolf de Heer composes haunting images through which he meditates on the cruelty of life in a segregated society while also telling a thrilling adventure of the wanderings of a “pure soul” in a story full of twists and turns and a surprisingly subtle sense of humor.