My Worst Enemy
Director Mehran Tamadon admits that the premise behind his film was somewhat naive. He had wanted to find Iranian refugees living in France who in the past had been interrogated by the Iranian police. His idea was to place them in the role of interrogator and himself in the role of prisoner. He would then take the footage back to Iran, where it would be confiscated. The interrogators watching the footage would then end up seeing themselves in a mirror and be forced to engage in self-reflection. But the filming process took him in a different direction, and the film became a form of therapy, a terrifying testimony about life in a totalitarian regime and about the dangers of power, even when it flows only from the script.