Perpetrator
A feminist body-horror. A take on adolescence as a time when young women are continually forced to reassess their appearance and made to fit into the “nice, sweet girl” category. A detective story about young girls who vanish under mysterious circumstances in a small town, and it’s here that 17-year-old Jonny has been sent to live with her eccentric aunt (Alicia Silverstone). On her 18th birthday the aunt entrusts Jonny with a family secret, possibly both a curse and a gift, which might help to find the kidnapper. In her new film Jennifer Reeder preserves her unmistakably unsettling, bloodily poetic style, where she loosely blends elements of melodrama, dream and the horror atmosphere of an ordinary day.