Citizen Saint
On the main square of a mining town stands a cross depicting a saint, regarded by the local miners as their protector. One day, the cross is taken down for repair and the statue of the saint suddenly vanishes. When a mysterious stranger subsequently appears among them, the residents put two and two together… In her third feature, a satirical parable about a saint who descends the cross to live among mortals, Tinatin Kajrishvili wonders what it is exactly that people want to believe in. Do saints have greater significance as inanimate symbols, or do they have the right to exist as living human beings? The carefully composed black-and-white images from experienced cameraman Krum Rodriguez underscore the oppression of life in the mining town and also the absurdity of the emerging situation.