The Girls Are Alright
It’s summer and a group of young women head off for a week to a house in the country in order to rehearse a play. In the peace and quiet of their natural surroundings, which provide a refuge from the intense heat of the sun, the women go through the text and dress up in their ruched period costumes, while in easy conversation they share their secrets, and also have little adventures. This enchanting debut by Itsaso Arana, who co-wrote and starred in August Virgin (Official Selection – Competition, KVIFF 2019), provides an opportunity to stop for a moment, to breathe in the warm air and settle back in the open embrace of this company of women. After all, what kind of summer would it be without girls, a campfire, songs and a touch of magic?