Island of Freedom
A short film about love and freedom. It’s 1981 in communist Czechoslovakia and a young man named Jindřich is surprised to encounter his childhood sweetheart Eva on board a charter flight to Cuba. They immediately strike up a conversation, and with every answer, with every glimpse and inadvertent touch, the old bond is rekindled. Little do they know that they will soon be facing what might be the most difficult decision of their lives.