Home, Revised
How do foreign images make their way into our minds? What do they say about an era we have never lived in but nevertheless feel we know intimately? At a time when family snapshots have become an integral part of everyday life, the film’s young director takes an original look back at Portugal’s past. Through interviews with filmmakers, she uncovers hundreds of amateur images, fleeting “imprints of the culture” of her home country, and she asks how to work with these images further. Her sensitive essay explores the ambivalent nature of nostalgia, reveals the complexity of the creative process, and encourages us to stop and be in the places we call home.