Frantic Attempts
Matthias is going on a weekend course of self-discovery called “My Value on Earth,” which was an expensive gift from his girlfriend. The course is supposed to help him deal with his chronic inability to finish things that he’s started. But before Matthias leaves, his girlfriend springs a surprise on him: he’s going to be a father. And so he hopes to use the weekend, which he has no real desire to go on, to answer new and pressing questions. The “alternative” therapist, however, doesn’t inspire much trust. The tragicomedy Frantic Attempts takes aim at the field of personal development, in particular, dubious therapists who offer quick fixes. After all, what if we should answer our existential questions ourselves instead of trying to find answers from others?