The Shift
Milo lives in a home for wayward girls. While the other residents struggle with their problematic behavior, Milo is fighting a much bigger battle, for they are seeking to transition behind the walls of the institution. The only person who notices their change and is supportive is Nicki, an attendant at the home who is Milo’s male role model and also the person onto whom they project their desired identity. But the institution’s walls are too thin for Milo not to hear a rumor that turns their life upside down. More than an exploration of the fragile nature of gender identity, The Shift above all looks at the importance of having a source of support at times when our perception of ourselves is changing.