The Hypnosis
André and Vera are both life and business partners trying to get a women’s reproductive health mobile app off the ground. On the eve of a weekend programme for promising start-ups, where they aim to attract the attention of potential investors, Vera tries hypnotherapy to help her quit smoking. However, the experience comes with an unexpected side effect: she starts to lose all her social inhibitions. Ernst De Geer’s debut is a fresh, modern satire which profits from situational humour and piercingly precise dialogue. At the same time, the irony of what’s going on is plain to see. An individualistic society may well encourage us to be ourselves, nevertheless, it remains uncompromising in its demands as to how we ought to behave.