Omen
His family once called him the devil and forced him to leave for Europe. Now, eighteen years later, Koffi returns to his native Congo with his pregnant girlfriend, hoping that the culturally determined apple of discord has lost its former bitterness. But an innocent incident sparks a new wave of hysteria and misunderstanding. Meanwhile, a gang war rages on the streets outside. To watch Omen is to peer into a kaleidoscope of modernity in which somber reflections on the legacy of cultural traditions are transformed into a hypnotic dance of unforgettable images, colorful metaphors, and intuitive meanings. This consummately chaotic yet sensitive cinematic carnival was awarded the New Voice Prize at Cannes.