The Animal Kingdom
The near future is the setting for the film which had the privilege of opening this year’s Un Certain Regard competition in Cannes. At first glance, it doesn’t appear all that different from our reality – so long as you overlook the mysterious phenomenon whereby part of the population mutates into human-animal hybrids. The creatures regarded as a threat are kept in isolation, away from “normal” people. These latter include the agreeably wacky François and his 16-year-old son Émile (the outstanding Romain Duris and Paul Kircher), who leave Paris and head for a small provincial town, where a centre has been set up for “the Others”… The spectacular and the intimate naturally coexist in an emotionally persuasive film that serves as an original contribution to the debate on human apathy towards the environment.