About Dry Grasses
The snow-covered Anatolian landscape dulls the senses, summer is long gone, and people’s souls are transformed into a chilly permafrost. Samet, a teacher, passes his time engaged in malicious nihilism and subtly manipulating his students. But accusations of improper behavior spark his volatile emotions and raise important existential questions. Does everyone have to be a hero, or do we have a right to antiheroism in times when we feel the weariness of hope? Nuri Bilge Ceylan has lost not an ounce of his intellect. A sustaining novel manifested in cinematic form, About Dry Grasses draws on the legacy of the Russian literary classics, while tearing down the traditional dichotomies of fictional worlds and showing the terrifying beauty of the human mind.