Blackbird Blackbird Blackberry
Etero is an independent woman approaching her fifties, who runs her own shop in a remote village. Her married girlfriends, for whom family is everything, regard her with an air of superiority; Etero, however, cherishes her freedom above all else. One day she is out picking blackberries and has an accident which almost kills her, yet this near-death experience awakens in her a desire she has never felt before. This romantic drama, whose artistic sensibility draws on the strong tradition of Georgian cinema, reveals uncommon lightness and humorous detachment as it touches upon the resonating themes of emancipation and the right to resist social norms. Eka Chavleishvili in the role of the earthy Etero, who discovers the magic of poetry, romantic love and her own sensual joy, enchanted audiences at Cannes this year.