Kidnapped
In this gripping historical drama, legend of Italian cinema Marco Bellocchio looks back at a case that began in 1858, when six-year-old Edgardo Mortaro was forcibly removed from his Jewish family on the basis of the Catholic authorities’ claim that he had been secretly baptized as an infant and must therefore be raised as a Catholic. Papal law is unrelenting, and despite the protests of the Jewish community, the boy is taken to Rome, where he is given a Catholic education. This story of a family divided becomes intertwined with the process of Italian unification, the rebellions against the rule of Pope Pius IX, and the Church’s desperate attempts to hold on to its unlimited power.