Loveable
While Sigmund is always away on business, Maria juggles her career with childcare and managing the home. Like many other relationships, theirs was also all about love and harmony in the early stages, however, after years of married life, the cracks started to appear. Sigmund is ultimately the one to ask for a divorce, and Maria is forced to confront her greatest fears. While ostensibly a divorce drama, this debut by writer-director Lilja Ingolfsdottir nevertheless takes us further, delivering a multilayered character study of a woman experiencing a crisis that leads her to self-knowledge. Loveable isn’t a story about the quest for true love; on the contrary, it takes a fresh approach to examine contemporary ideas of romance, equality within the relationship, and the power of womanhood.