Banzo
In 1907, Afonso arrives on a tropical island not far from the African coast, where he has been tasked with treating a group of workers plagued by a mysterious affliction called banzo, also known as slave nostalgia. Those affected feel an intense homesickness, fall into apathy, lose the strength to live, and eventually die. Afonso slowly discovers that it is not enough to treat the physical symptoms; he must understand the soul of those who have been uprooted. The oppressive atmosphere of the isolated tropical island forms the backdrop for a story from the dark colonial past in which humanity is put to the ultimate test. Banzo is also a reminder that there is more than one way to interpret the past, and that behind every story is a person telling the story.