This year’s notional award for excellence on the domestic film front should unquestionably go to the unique documentary on the internationally renowned photographic legend Libuše Jarcovjáková, a work which enchanted just about everyone at the 2024 Berlinale. This remarkable project by Klára Tasovská and her team looks back over the past fifty years at the life of a true icon, known as the Czech Nan Goldin, and this via a fascinating montage of several thousand of her photographs and her diary entries, which she reads out herself. Portraits, self-portraits, immortalised moments, the quest for truth lying deep within nameless fellow opponents of grim Normalisation, reflections of the transformation of body and soul, black-and-white images, emotion and life in flashes of brilliant light.