Lapilli
In her feature-length debut director Paula Ďurinová sets out to wander among varied rock formations in order to try and come to terms with the loss of her grandparents. Different stages of grief unfold among the sea currents, the dark caves and the volcanic wasteland, while the strings of an autoharp resonate in the ravines. Lapilli finds a unique balance between the personal and the environmental in a modernistic requiem full of perceptive observations on natural phenomena and on man himself. This is a work that excels in its inner strength and rare film language, where sea waves reflect shifting thoughts, and where the erosion of arid soil is reminiscent of a broken heart filled with memories of people who are lost to us forever.