March to May
A family of five lives together in an old village house. While the parents are slowly aging, the children are growing up, and it is clear that they will soon go their own way. This unchanging rhythm of everyday life is disrupted by the unexpected news of the mother’s pregnancy, and the idea of a new sibling gradually affects all members of the household. March to May is an understated, intimate portrait of family togetherness, which is often expressed in the smallest of ways. An unassuming yet highly original story, filmed with the same tenderness and patience with which nature awakens every spring.