Kneecap
The year 2024 will go down in modern film history as the year that audiences first encountered the cheeky comedy Kneecap. The true story behind the founding of the eponymous Northern Irish hip-hop group which proudly promotes the Irish language is predicted to have a similar cult status as its predecessors This Is Spinal Tap and Trainspotting. The film took this year’s Sundance festival by storm, where it won the Audience Award. “Every word of Irish spoken is a bullet fired for Irish freedom,” is the slogan resolutely held by the likeably irreverent trio with very clear political views. A riveting ride with generous room for vices of all kinds, the film will delight audiences among other things thanks to the presence of Michael Fassbender.