A Prague theatrical company arrives in Kraków to take part in a festival of alternative theatre. Rehearsals are held in the Nowa Huta plant; the monstrous and decaying steelworks manifest a vision of a world without God, the characters of the play in question hovering on its threshold. This is a stage production of Dostoyevsky’s novel The Brothers Karamazov, in which the inner depravity of a father and three of his four sons grimly prevails. The director doesn’t build upon the expressive delivery of his cast alone, however, dominated as it is by Ivan Trojan in the role of the father; rather, the extraordinary evocative power of this philosophical treatise on moral categories is attained just as much by expressive lensing, editing and score, the use of industrial props, and a non-linear narrative.