Actress
Theodora Remundová’s documentary portrait looks at Iva Janžurová’s dramatic and comedic roles in both film and theater, as well as the roles she has played in her family and in social and political life. The director (Janžurová’s daughter) has created a film filled with the truthfulness, sincerity, and capacity for self-reflection of a woman who has devoted her life to acting. The use of clearly staged scenes is combined with an openly acknowledged effort to avoid the kinds of clichés usually found in biographical documentaries to create an organic whole that provides an overview of Janžurová’s pivotal roles while also sharing highly personal and intimate moments from her life.