Real
Acclaimed filmmaker, activist, Sakharov Prize-winning former Kremlin prisoner, and soldier Oleh Sentsov is currently defending his homeland as a lieutenant in the Ukrainian army, which he joined in the first days of the Russian invasion in February 2022. During one assault, his infantry fighting vehicle was destroyed by enemy artillery. His attempts to organize the evacuation of part of his unit were complicated by the lack of ammunition and incessant Russian fire. The name of the operation was Real, and Sentsov’s eponymous film is a unique immersive experience that offers a hyper-documentary insight into the reality of the war through the eyes of one direct participant.