The Garden Cadences
To live in a trailer surrounded by vegetation, insects and slugs, in a place you’d never guess was right in the middle of Berlin, might be a lifetime’s ambition or perhaps it's simply a temporary hideaway. Some of those we encounter in this intimate, but never invasive, lyrical documentary are currently in a process of transition, while others are “merely” looking for love and closeness. The observational approach makes for a truly authentically populated film, whose testimony transcends the scope of individual narratives, and whose sense of detail helps to create the agreeable atmosphere of a languid summer afternoon. Are we viewing a documentary about people once united in the now dissolved Mollies collective, or are we watching ephemerally poetic love stories as they unfold?